Az influenszerek

 – avagy a véleményvezérnek álcázott humán reklámhordozók tevékenységének jogi vetületei

A 21. századi brandépítés egyik legújabb és leghatékonyabb módja a termékek, trendek és vásárlási szokások online közösségi platformokon véleményvezérek - vagy populárisabb kifejezéssel influenszerek – útján történő népszerűsítése. A véleményvezérek mint piaci szereplők marketingtevékenysége azonban számos fogyasztóvédelmi kérdést vet fel.

Az influenszerkedés, a bloggerkedés és vloggerkedés mára komoly üzleti vállalkozásnak bizonyul, a nem szabályszerű termékértékesítés pedig számos üzleti kockázatot rejt magában, beleértve a tisztázatlan jogkérdések körét: Kik között jön létre szerződés? Kit illetnek az esetlegesen felmerülő szerzői jogok? Milyen versenyjogi, fogyasztóvédelmi kérdéseket vet fel az effajta tartalommarketing-szolgáltatás? Kik tartoznak a sérülékeny fogyasztói körbe? Egyáltalán hogyan influenszerkedjünk helyesen?



Forrás: jogiforum.hu